Wilisweg

Extra

Luchthaven Reina Sofía in het zuiden van Tenerife.

De accomodatie heet
Vista Sur en ligt aan de oostkant van Playa De Las Americas, grenzend aan het strand.

Vakantie Tenerife 2015

Ons 3e bezoek. Echt een aanrader !
Tenerife is het grootste eiland van de Canarische Eilanden die ontstaan zijn na uitbarstingen van vulkanen.
De eilanden bevatten een spectaculaire afwisseling aan landschappen. Van stranden en woestijngebieden tot bergketens en subtropische wouden. Door passaatwinden vanuit de Sahara hebben de eilanden het gehele jaar door een warm klimaat. Dus ook Tenerife!

Maandag 27 april 2015

Om 7 uur in de ochtend vliegen we met Transavia van Rotterdam naar Tenerife. Na een goede vlucht komen we ca. half elf aan. Het is bewolkt en een beetje nattig.
Bij Sunnycars hebben we een auto gehuurd. Het loket met de naam Europcar zit in de aankomsthal. Vlot worden we naar de andere kant van de straat gestuurd waar alle huurauto's staan. In de miezerregen lopen we onnodig naar een plek waar de Opel Corsa moet staan die ons is toegewezen. Het blijkt dat die gewoon naast het kantoortje staat waar Herman de sleutel heeft gekregen. Wat een sufferds!

Onze eigen TomTom stellen we in en als de ramen van condens zijn bevrijd rijden we in 20 minuten naar Vista Sur in Playa de las Americas. Dat grenst aan het ook al zo toeristische Los Cristianos.

Aankomst

We worden vriendelijk ontvangen en krijgen uitleg hoe de slagboom van de parkeergarage onder het complex werkt (of niet werkt) en dat we 16 euro moeten betalen om er met de auto te mogen staan. Appartement 111 is voor 9 nachten van ons.

Het is 22 graden en de zon komt tevoorschijn.
Eerst maar boodschappen doen zodat we iets kunnen eten en drinken. Een supermarkt is vlakbij en we zien ook al meteen de mooie baai. Het ziet er allemaal goed uit. Winkeltjes, barretjes en restaurantjes dat is precies wat we nodig hebben.
Om twee uur pakken we de koffers uit en kan de vakantie pas echt beginnen.
Daarna lopen we een rondje door de omgeving en strijken neer op één van de vele terrassen. Herman bestelt een groot bier en Wil heeft genoeg aan een kleintje. Met uitzicht op strand en zee is dit wel even genieten. Omdat we allebei trek hebben en het nog vroeg is bestellen we een bordje tortilla chips met kip en gesmolten kaas en guacamole. Dat gaat er lekker in.
Rond vier uur zien we een catamaran binnenvaren in de haven van Los Cristianos. Ja… zover kunnen we kijken. Het is een veerdienst die van La Gomera komt.

Half vijf zijn we terug in het appartement. De zon verdwijnt, maar het is lekker weer.
Door al dat bier en het vroege opstaan valt H. in slaap. Komt bij dat we thuis ook al niet konden slapen door onze nieuwe benedenburen. Die vonden het nodig om luidruchtig ruzie te maken.
Wil zet de tv aan en kijkt naar de hoogtepunten van Koningsdag in Dordrecht.
's Avonds eten we bij een Argentijns steakhouse op een straathoek met daaronder een Amerikaanse tent die grote poppen heeft staan van bekende Amerikanen. Ook Obama zit op een bankje en tegen de muur staat een gigantische gitaar.